
Infographic en datavisualisatie
Merk jij dat jouw informatie of boodschap die je wilt overbrengen niet altijd goed aankomt bij jouw doelgroep? Bijvoorbeeld omdat de informatie te ingewikkeld is of omdat je doelgroep minder goed kan lezen? Dan zoek je een manier om de aandacht van jouw doelgroep beter vast te houden.
Door middel van het juiste beeld houd je de aandacht van jouw doelgroep langer vast. De statistieken liegen er niet om. Berichten met beeld worden 94% beter gelezen dan zonder beeld.
Kortom: Met een infographic tover ik jouw complexe materie om naar een snelle heldere visuele weergave.

Ik geloof erin dat als jij visuele communicatie toepast voor zowel interne als externe communicatie…
…..jouw collega’s moeiteloos nieuwe processen weten op te volgen en je meer leads kan genereren
voor jouw business. Daarnaast worden jouw klanten extra goed geholpen door duidelijk informatie.
‘Berichten met beeld worden
94% beter gelezen dan zonder beeld.’

Herken jij je in één of meer van de volgende punten?
Je weet welke informatie je wilt over brengen, maar merkt dat je worstelt in welke vorm.
Je merkt dat je klanten erg druk zijn en je op zoek bent naar hoe je hun aandacht beter vast kunt houden.
Je weet heel veel over je vak, maar je merkt dat je deze kennis niet goed kan overbrengen omdat je te snel de diepte in gaat. Hierdoor verlies je verbinding en aandacht.
Je bent erg druk met het uitoefenen van je beroep en je zoekt daarom iemand met de juiste expertise die je kan ontlasten met je visuele communicatie.
Waarom infographics een belangrijke rol spelen
60.000
94%
65%
Beelden worden 60.000 keer sneller door je hersenen verwerkt dan geschreven woorden.
Tekst met afbeeldingen wordt 94% vaker gelezen dan zonder afbeeldingen.
Beeld zorgt dat mensen tot 65% van de informatie na drie dagen nog onthouden, vergeleken met 10% zonder beeld.
Waarom infographics een belangrijke rol spelen
60.000
Beelden worden 60.000 keer sneller door je hersenen verwerkt dan geschreven woorden.
94%
Tekst met afbeeldingen wordt 94% vaker gelezen dan zonder afbeeldingen.
65%
Beeld zorgt dat mensen tot 65% van de informatie na drie dagen nog onthouden, vergeleken met 10% zonder beeld.

Ik help je je boodschap duidelijk en overzichtelijk te maken.
Door de jaren heen heb ik veel bedrijven voorbij zien komen die kampen met het probleem om heldere Visuals te maken die hun als bedrijf goed kan vertegenwoordigen. Het moet niet alleen duidelijke content zijn, maar het moet ook passen bij wie je bent en wat past bij jouw bedrijf. Een mannelijke uitstraling zal bijvoorbeeld geen vrouwen aantrekken.
Het is dus van cruciaal belang dat ik niet alleen jullie merk bekijk, maar ook naar de eindgebruiker. Hierbij zijn onder andere de kleuren, de vormen en de juiste typografie van het grootste belang.
Zij gingen je voor
Super blij met de samenwerking met Simone Heemskerk!
We hebben inmiddels meerdere projecten samen opgepakt. De communicatie verloopt vlot en soepel en er wordt heel fijn meegedacht. Elke keer weer gaaf om te zien hoe ons idee omgezet wordt naar een visuele uitwerking die klopt.
Celine Verhoef - C-You
Super blij met de diensten
van Simone Heemskerk!
Simone heeft een mooi nieuw en uniek logo gemaakt voor ons nieuwe bedrijf. Helemaal naar onze wensen en wat bij ons past. Ook heeft ze ons oude logo helemaal weer geüpdatet zodat hij weer mooi past bij de praktijk!
Sjoukje Haverkoek - Fysio Lage Zijde
Hoe verloopt het infographic traject?

Kennismakingsgesprek:
We brainstormen over de problemen die je tegenkomt en de mogelijke oplossingen ervoor. We kijken naar welk doel je voor ogen hebt, welke boodschap je wilt overbrengen en aan wie deze boodschap moet worden verkondigd. We kijken ook naar de huidige vormgeving en zorgen ervoor dat deze aansluit bij wie jullie zijn. Als jouw bedrijf/organisatie al een verzorgde huisstijl heeft, is dat prima, dan kunnen we daar verder mee aan de slag. We overwegen welk kanaal het meest geschikt is om de informatie te verspreiden en hoe we daarop kunnen inspelen.
Het gesprek is geheel vrijblijvend en is ook om te kijken of er een wederzijdse klik is. Als het gevoel goed is, komt er een offerte op maat.
Concept:
Op dit punt zijn alle doelen vastgesteld. Tijdens het eerste gesprek zal ik aangeven welke stukken ik nodig heb om te beginnen met het maken van de infographic. Ik ga een eerste schets maken van alle informatie die ik heb gekregen. Ik laat je de schets zien, we bespreken of deze aan je verwachtingen voldoet of hij geschikt is voor de doelgroep en huisstijl.

Hoe verloopt het infographic traject?

Kennismakingsgesprek:
We brainstormen over de problemen die je tegenkomt en de mogelijke oplossingen ervoor. We kijken naar welk doel je voor ogen hebt, welke boodschap je wilt overbrengen en aan wie deze boodschap moet worden verkondigd. We kijken ook naar de huidige vormgeving en zorgen ervoor dat deze aansluit bij wie jullie zijn. Als jouw bedrijf/organisatie al een verzorgde huisstijl heeft, is dat prima, dan kunnen we daar verder mee aan de slag. We overwegen welk kanaal het meest geschikt is om de informatie te verspreiden en hoe we daarop kunnen inspelen.
Het gesprek is geheel vrijblijvend en is ook om te kijken of er een wederzijdse klik is. Als het gevoel goed is, komt er een offerte op maat.

Concept:
Op dit punt zijn alle doelen vastgesteld. Tijdens het eerste gesprek zal ik aangeven welke stukken ik nodig heb om te beginnen met het maken van de infographic. Ik ga een eerste schets maken van alle informatie die ik heb gekregen. Ik laat je de schets zien, we bespreken of deze aan je verwachtingen voldoet of hij geschikt is voor de doelgroep en huisstijl.
Download gratis mijn gids
Een gids met velen voorbeelden en resultaten die jij ook kan behalen met het verbeteren van jouw visuele communicatie!

Wie ben ik
Hallo, Ik ben Simone Heemskerk-Verlaan.
Al van jongs af aan ben ik bezig mijn creativiteit te ontwikkelen. Toen ik ouder werd, raakte ik meer geïnteresseerd in de grafische wereld en het effect ervan. Dit heeft ertoe geleid dat ik besloten heb dat ik in de toekomst graag als vormgever wil werken.
De afgelopen zeven jaar heb ik mijn talenten gebruikt bij verschillende online-marketingbureaus en een uitgeverij. Ik heb hier graag gewerkt aan allerlei soorten projecten, van drukwerk tot webdesigns.
Dankzij de kennis en ervaring die ik in de loop der jaren heb opgedaan, geniet ik er nu enorm van om andere bedrijven te helpen bij het verbeteren van hun visuele communicatie. Ik vind het leuk om moeilijke onderwerpen te bestuderen en een manier te vinden om deze informatie voor iedereen begrijpelijk te maken.
Weet je niet goed hoe je je heldere visie het beste kan uitbeelden? Laat me je helpen om jouw verhaal te vertellen. Ik help je graag bij het uitdenken van een manier om je boodschap over te brengen en geef je verschillende mogelijkheden.

FAQ
Wat zijn de kosten van een infographic?
Een infographic wordt altijd op maat gemaakt en er zijn eindeloze mogelijkheden. Er zijn meerdere factoren die de prijs bepalen. De complexiteit, de stijl en de hoeveelheid beeldmateriaal dat gemaakt dient te worden. De prijzen voor het laten maken van een infographic starten vanaf 550 euro.
Welke vorm is het meest ideaal voor een infographic?
Wat is de doorlooptijd van het maken van de infographic?
De duur hangt samen met de grote en de complexiteit van de infographic. Op korte termijn kan er een kennismakingsgesprek plaats vinden en dan kunnen de wensen worden doorlopen. Tijdens dit gesprek zullen we het ook hebben over de duur van het traject. Mocht er spoed zijn voor een project, kunnen we dit met elkaar bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Wat heb je van mij nodig om te starten met het maken van een infographic?
Voor het maken van een infographic is de input van groot belang. Ik ontvang graag alle documentatie en teksten die jij hebt om het verhaal aan mij te kunnen vertellen. Ik zal hier zelf een filtering in maken zodat de infographic aansluit bij de juiste doelgroep. Daarnaast is het altijd handig om het bedrijfslogo te ontvangen en eventuele huisstijlhandboek.
Wat is een infographic?
Met een infographic transformeer je complexe informatie naar een duidelijke visualisatie, waar tekst en beeld samenkomen.
Zij gingen je voor
Super blij met de samenwerking met Simone Heemskerk!
We hebben inmiddels meerdere projecten samen opgepakt. De communicatie verloopt vlot en soepel en er wordt heel fijn meegedacht. Elke keer weer gaaf om te zien hoe ons idee omgezet wordt naar een visuele uitwerking die klopt.
Celine Verhoef - C-You
Super blij met de diensten
van Simone Heemskerk!
Simone heeft een mooi nieuw en uniek logo gemaakt voor ons nieuwe bedrijf. Helemaal naar onze wensen en wat bij ons past. Ook heeft ze ons oude logo helemaal weer geüpdatet zodat hij weer mooi past bij de praktijk!
Sjoukje Haverkoek - Fysio Lage Zijde
Ben je enthousiast geworden over de mogelijkheden? Plan dan nu jouw call in!
Wil je weten of visuele communicatie kan helpen bij de vraagstukken in jouw bedrijf of organisatie? Laat mij jouw op weg helpen met een vrijblijvend gesprek.
Tijdens een gesprek bespreken we wat voor soort informatie of boodschap jij wilt overbrengen en kijken we naar wat daarbij belangrijk is voor jou en je doelgroep. Ik geef je advies over wat je het beste kunt doen en welke visuele communicatie we kunnen inzetten om het probleem op te lossen of je communicatie aan te scherpen.