Branding
Krijg je regelmatig de vraag: ‘Wat doen jullie nu eigenlijk’ op basis van de naam of uitstraling van je bedrijf? Of heeft jullie bedrijf zich snel ontwikkeld en is de huidige uitstraling niet meer passend bij waar jullie nu staan? Het is tijd om een eind te maken aan die verwarring en afscheid te nemen van jullie oude imago!
Als je het uiterlijk van je bedrijf aanpast, laat je niet alleen zien wat je doet en waar je voor staat, maar zorg je er ook voor dat klanten zich sneller aan je bedrijf zullen binden.
Zou je een bedrijf of winkel binnenlopen waar alles vies en rommelig is? Dit geldt ook voor de uitstraling van jouw bedrijf. Ik geloof dat je met de juiste uitstraling je eigen verhaal kunt vertellen en zo de aandacht van je gewenste doelgroep kunt trekken.


Ik geloof erin dat als jouw branding aansluit bij de werkzaamheden en kwaliteit die jij levert…
…..dit leidt tot minder verwarring onder jouw doelgroep en zorgt ervoor dat je meer (tevreden) klanten krijgt!
‘Wist je dat 60% van de consument bedrijven met een onaantrekkelijke of lelijke vormgeving uit de weg gaat, zelfs met positieve reviews?’

Herken jij je in één of meer van de volgende punten?
Je wilt dat je bedrijf meteen duidelijk maakt wat het doet en waar het voor staat, maar nu wordt de vraag ‘wat doen jullie nou precies‘ te vaak gesteld.
Jouw bedrijf heeft misschien al een bepaald imago opgebouwd en je wilt niet dat dit verloren gaat. Je zoekt een partner die met je meedenkt over hoe je je bedrijf het beste kunt presenteren, zodat het aansluit bij de kwaliteit van je producten of diensten.
Je wilt dat de juiste mensen naar je toe komen. De mensen die nu naar jouw toekomen passen niet bij jouw ideale klanten.
Aangezien je bedrijf al een tijdje draait, ben je klaar voor de volgende stap. Je wilt een professionele uitstraling hebben die past bij de kwaliteiten die jij te bieden hebt als ondernemer.
Je bent een expert in je vak en je wilt dat laten zien. Op die manier zullen je toekomstige klanten weten wat ze aan je hebben.
Waarom sterke branding essentieel is
94%
60%
0.5
94% van de mensen geeft aan dat de eerste indruk design-gerelateerd is.
60% van de consument gaat lelijke vormgeving uit de weg.
In 0,5 seconden vormt iemand een mening bij het bekijken van een website of social.
Waarom sterke branding essentieel is
94%
94% van de mensen geeft aan dat de eerste indruk design-gerelateerd is.
60%
60% van de consument gaat lelijke vormgeving uit de weg.
0.5
In 0,5 seconden vormt iemand een mening bij het bekijken van een website of social.

Laat mij jou helpen met branding die jouw verhaal vertelt en eer aan doet!
In de loop der jaren heb ik vele bedrijven zien komen en gaan, waarvan de uitstraling niet overeenkomt met wat ze doen. Dit resulteerde in de verkeerde klanten of juist te weinig klanten. Er is aangetoond dat klanten een bedrijf niet vertrouwen als het er lelijk of onprofessioneel uitziet. Het is dus nog belangrijker dat jouw uithangbord volledig aansluit op wat je doet en laat zien dat je kwaliteit levert.
Een bedrijfslogo alleen is niet meer voldoende om jouw bedrijf te presenteren. Het gaat om de gehele beleving die telt. Als je logo er heel professioneel uitziet, maar je website of social media niet, zullen mensen twijfelen. Klopt dit wel? Dit lijkt niet op hetzelfde bedrijf? Ik kijk liever nog even verder. Dit wil je uiteraard voorkomen en daar kan ik jou bij helpen.
60% van de consument gaat bedrijven met een onaantrekkelijke/lelijke vormgeving uit de weg, zelfs met positieve reviews. Zoals je kunt zien, heeft uiterlijk invloed op de beslissingen die mensen nemen. Als je nieuwsgierig bent naar hoe ik werk of we een goede match zijn, klik dan snel op een van de onderstaande buttons.
Zij gingen je voor
Super blij met de samenwerking met Simone Heemskerk!
We hebben inmiddels meerdere projecten samen opgepakt. De communicatie verloopt vlot en soepel en er wordt heel fijn meegedacht. Elke keer weer gaaf om te zien hoe ons idee omgezet wordt naar een visuele uitwerking die klopt.
Celine Verhoef - C-You
Super blij met de diensten
van Simone Heemskerk!
Simone heeft een mooi nieuw en uniek logo gemaakt voor ons nieuwe bedrijf. Helemaal naar onze wensen en wat bij ons past. Ook heeft ze ons oude logo helemaal weer geüpdatet zodat hij weer mooi past bij de praktijk!
Sjoukje Haverkoek - Fysio Lage Zijde
Hoe verloopt het branding (huisstijl) traject?
Je hebt de keuze uit twee trajecten. Afhankelijk van wat bij jou en jouw bedrijf past. Tijdens onze kennismaking kan ik je hierover adviseren. Als je twijfelt over welke optie voor jou het beste is, kunnen we dat van tevoren bespreken.
Branding Basic
(4-6 weken)
Intake
3 Zwart wit voorstellen
Kleurvoorstellen
Definitief logo
Kleurenpallet
Lettertypes
Vormentaal (iconen, beeldmerk, etc.)
Stylesheet branding
1250 euro
Branding Full Package
(6-8 weken)
Intake
3 Zwart wit voorstellen
Kleurvoorstellen
Definitief logo
Kleurenpallet
Lettertypes
Vormentaal (iconen, beeldmerk, etc.)
Volledig Brandbook
2 uitingen naar keuze (bijv. visitekaartje, flyer, social media)
Toepassing branding (bijv. social media, drukwerk gebruik)
1650 euro
Hoe verloopt het infographic traject?

Kennismakingsgesprek:
Tijdens deze sessie bespreken we welke kernwaarden jij belangrijk vindt en dus terug wilt vinden in jouw huisstijl. Je moet niet alleen kijken naar wat je mooi vindt, maar ook naar wie je doelgroep is. Zo zorgen we ervoor dat de stijl ook aansluit bij de doelgroep die jij wilt aanspreken. Ik ga je tijdens deze kennismaking vooral heel veel vragen stellen, zodat ik weet waar je blij van wordt en welke imago daar het beste bij past.
Het gesprek is geheel vrijblijvend en we kijken ook of er een wederzijdse klik is. Als het gevoel goed is, gaan we samen aan de slag om er een mooie complete branding van te maken.
Concept:
In de conceptfase ga ik aan de slag met alle informatie die ik heb gekregen. In deze fase maak ik 3 concepten. Deze concepten worden in zwart-wit uitgevoerd, zodat we de vormen en typografie eerst goed kunnen beoordelen. In dit concept zal ik de keuzes die ik heb gemaakt toelichten die tot het resultaat hebben geleid. Dit proces zal ongeveer 3 weken in beslag nemen.

Hoe verloopt het infographic traject?

Kennismakingsgesprek:
Tijdens deze sessie bespreken we welke kernwaarden jij belangrijk vindt en dus terug wilt vinden in jouw huisstijl. Je moet niet alleen kijken naar wat je mooi vindt, maar ook naar wie je doelgroep is. Zo zorgen we ervoor dat de stijl ook aansluit bij de doelgroep die jij wilt aanspreken. Ik ga je tijdens deze kennismaking vooral heel veel vragen stellen, zodat ik weet waar je blij van wordt en welke imago daar het beste bij past.
Het gesprek is geheel vrijblijvend en we kijken ook of er een wederzijdse klik is. Als het gevoel goed is, gaan we samen aan de slag om er een mooie complete branding van te maken.

Concept:
In de conceptfase ga ik aan de slag met alle informatie die ik heb gekregen. In deze fase maak ik 3 concepten. Deze concepten worden in zwart-wit uitgevoerd, zodat we de vormen en typografie eerst goed kunnen beoordelen. In dit concept zal ik de keuzes die ik heb gemaakt toelichten die tot het resultaat hebben geleid. Dit proces zal ongeveer 3 weken in beslag nemen.
Wie ben ik
Hallo, Ik ben Simone Heemskerk-Verlaan.
Al van jongs af aan ben ik bezig mijn creativiteit te ontwikkelen. Toen ik ouder werd, raakte ik meer geïnteresseerd in de grafische wereld en het effect ervan. Dit heeft ertoe geleid dat ik besloten heb dat ik in de toekomst graag als vormgever wil werken.
De afgelopen zeven jaar heb ik mijn talenten gebruikt bij verschillende online-marketingbureaus en een uitgeverij. Ik heb hier graag gewerkt aan allerlei soorten projecten, van drukwerk tot webdesigns.
Dankzij de kennis en ervaring die ik in de loop der jaren heb opgedaan, geniet ik er nu enorm van om andere bedrijven te helpen bij het verbeteren van hun visuele communicatie. Ik vind het leuk om moeilijke onderwerpen te bestuderen en een manier te vinden om deze informatie voor iedereen begrijpelijk te maken.
Weet je niet goed hoe je je heldere visie het beste kan uitbeelden? Laat me je helpen om jouw verhaal te vertellen. Ik help je graag bij het uitdenken van een manier om je boodschap over te brengen en geef je verschillende mogelijkheden.

FAQ
Wat zijn de kosten van een het maken van een branding?
Er zijn 2 pakket waar je uit kunt kiezen. Basic, 1500 euro en de Full Package voor 1850 euro. Beide pakketten worden in 2 termijnen betaald. De eerste helft in week 1 en deel 2 in week 6 of week 8, afhankelijk voor welk pakket je hebt gekozen.
Wil je weten welk pakket bij jou past, kijk dan hier.
Wat is de doorlooptijd van het maken van een branding?
De Basic pakket duurt 4-6 weken en de Full Package duurt 6-8 weken.
Heb ik een volledige branding nodig?
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Doe je ook rebranding?
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Zij gingen je voor
Super blij met de samenwerking met Simone Heemskerk!
We hebben inmiddels meerdere projecten samen opgepakt. De communicatie verloopt vlot en soepel en er wordt heel fijn meegedacht. Elke keer weer gaaf om te zien hoe ons idee omgezet wordt naar een visuele uitwerking die klopt.
Celine Verhoef - C-You
Super blij met de diensten
van Simone Heemskerk!
Simone heeft een mooi nieuw en uniek logo gemaakt voor ons nieuwe bedrijf. Helemaal naar onze wensen en wat bij ons past. Ook heeft ze ons oude logo helemaal weer geüpdatet zodat hij weer mooi past bij de praktijk!
Sjoukje Haverkoek - Fysio Lage Zijde
Ben je enthousiast geworden over de mogelijkheden? Plan dan nu jouw call in!
Wil je weten of visuele communicatie kan helpen bij de vraagstukken in jouw bedrijf of organisatie? Laat mij jouw op weg helpen met een vrijblijvend gesprek.
Tijdens een gesprek bespreken we wat voor soort informatie of boodschap jij wilt overbrengen en kijken we naar wat daarbij belangrijk is voor jou en je doelgroep. Ik geef je advies over wat je het beste kunt doen en welke visuele communicatie we kunnen inzetten om het probleem op te lossen of je communicatie aan te scherpen.